UOKiK zwrócił się do CD Projektu o wyjaśnienia dotyczące problemów z grą Cyberpunk 2077. Chce sprawdzić, czy spółka nie wprowadziła graczy w błąd i w jakim stopniu realizuje reklamacje i zwroty środków dla niezadowolonych klientów.
Najnowsza gra CD Projektu, czyli Cyberpunk 2077 pojawiła się na rynku 10 grudnia 2020 roku. Niektórzy gracze byli jednak niezadowoleni z jej działania, a konkretniej trudnościami związanymi z włączeniem gry na starszych konsolach.
Kilka dni po premierze Sony wycofało grę z PlayStation Store, a Microsoft wprowadził możliwość zwrotów. Niezadowolenie graczy trafiło nawet do UOKiK, który będzie wyjaśniać problemy z grą bezpośrednio z CD Projektem.
– Działamy w toku wystąpienia miękkiego. Mamy świadomość trudności, z jakimi boryka się przedsiębiorca, i nie chcemy utrudniać mu prowadzenia działalności. Natomiast są pewne wątpliwości, które wymagają zweryfikowania – mówi prezes UOKiK agencji informacyjnej Newseria.
Co istotne, UOKiK nie prowadzi na razie oficjalnego postępowania wobec CD Projektu, a jedynie wystąpił z wnioskiem o wyjaśnienia. O dalszych krokach zadecyduje dopiero po ich otrzymaniu. Jeśli okaże się, że istnieją podstawy do postawienia spółce zarzutu naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, wówczas postępowanie nabierze oficjalnego charakteru. W czarnym scenariuszu UOKiK może wymierzyć polskiemu producentowi gier karę pieniężną w wysokości maksymalnie 10 proc. przychodu firmy.
Źródło: Newseria