Rzeczywistość w 2020 roku, również ta wirtualna, została zdominowana przez pandemię. A co przyniósł ten rok? Przyjrzyjmy się, co dzieje się zwłaszcza w mediach społecznościowych.
Marketing internetowy to bardzo mocno rozwijająca się dziedzina. Miejscem, w którym firmy chętnie reklamują swoje produkty i skutecznie zwiększają sprzedaż, są właśnie social media. Użytkownicy spędzają na tych platformach sporo czasu, czerpiąc z nich kolejne pomysły i inspiracje, dlatego marki nadal będą na nie stawiały, aby przyciągnąć potencjalnych klientów.
Media społecznościowe coraz mocniej łączą się z e-commerce i ułatwiają zakupy przez Internet. Dla przykładu na Instagramie dzieje się to za sprawą oznaczania produktów na zdjęciach, a na Facebooku poprzez Marketplace.
Internet nigdy nie stoi w miejscu, dlatego co i rusz pojawiają się na nim nowe platformy komunikacyjne. W 2021 na popularności jak na razie najbardziej zyskuje TikTok. Coraz chętniej zaczynają z niego korzystać również marki. Na dłużej zostaną z nami również nowe formy komunikacji, do których wykorzystania zmusiła nas pandemia. Można zaliczyć do nich na przykład relacje live.