Jak włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Facebooku?

Jak włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Facebooku?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Dzięki uwierzytelnianiu dwuskładnikowemu możemy chronić swoje dane i prywatne konta użytkownika na portalach społecznościowych, na przykład Facebooku. Włączenie tej funkcji wymaga zaledwie kilku kliknięć.

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe określa się również jako uwierzytelnianie dwuetapowe bądź logowanie dwuetapowe czy wielopoziomowe. Jego główne zadanie polega na zabezpieczeniu poświadczeń użytkownika, m.in. w trakcie logowania do internetowej bankowości, poczty lub portali społecznościowych. Taka weryfikacja polega na tym, że w momencie logowania na swój profil na danym portalu musimy nie tylko wpisać login i hasło, lecz także skorzystać z klucza zabezpieczeń na wskazanym urządzeniu lub podać otrzymany kod, dzięki któremu potwierdzimy swoją tożsamość i uzyskamy dostęp do konta.

Uwierzytelnienie jest wymagane, gdy próbujemy zalogować się z nieznanego urządzenia, komputera lub telefonu. To prosty sposób na zapewnienie sobie bezpieczeństwa w internecie.

Istnieje kilka możliwości logowania dwuskładnikowego. Może ono polegać na:

  • użyciu kodu SMS,
  • użyciu kodu z generatora kodów,
  • użyciu kodów zabezpieczeń z zewnętrznej aplikacji.

Logowanie dwuetapowe – jak włączyć je na Facebooku?

Facebook to popularny portal społecznościowy, dzięki któremu możemy pozostawać w kontakcie z wieloma osobami, nawet z różnych stron świata. Umożliwia on także publikowanie informacji o sobie oraz dzielenie się swoimi pasjami, poglądami czy słynnymi „polubieniami”. Takie rozbudowane funkcje i możliwości sprawiają, że serwis staje się naszą wizytówką czy skarbnicą wiedzy o nas, co stanowi idealną pożywkę i okazję dla internetowych oszustów. Warto więc włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Facebooku. 

Poniżej przedstawiamy instrukcję, jak to zrobić:

  1. Zaloguj się na swoje facebookowe konto i otwórz „Ustawienia” – znajdziesz je na górze w prawym rogu.
  2. Następnie wybierz „Bezpieczeństwo i logowanie” znajdujące się po lewej stronie. Tam wyszukaj „Uwierzytelnianie dwuskładnikowe”. Przy opcji „Używaj uwierzytelniania dwuskładnikowego” naciśnij „Edytuj”.
  3. W tym miejscu możesz wybrać metodę uwierzytelniania – masz do wyboru „Aplikację uwierzytelniającą”, „Wiadomość tekstową (SMS)” lub „Klucz zabezpieczeń”. Po dokonaniu wyboru postępuj według wyświetlanej instrukcji.
  4. Po przejściu wszystkich kroków na ekranie pojawi się informacja, że „uwierzytelnienie dwuskładnikowe jest włączone”.

Co ważne, na Facebooku można ustawić więcej niż jedną metodę uwierzytelniania dwuskładnikowego.

Zewnętrzne aplikacje do logowania dwuetapowego – przykłady

Weryfikacja podczas logowania przy pomocy wiadomości tekstowej lub generowanego kodu wydaje się być chętnie wybierana ze względu na prostą obsługę. Więcej wątpliwości może budzić korzystanie z zewnętrznych aplikacji do uwierzytelniania dwuetapowego. Tymczasem nie ma w tym nic skomplikowanego. Wystarczy tylko wybrać oprogramowanie i zainstalować je na telefonie. Wśród popularnych aplikacji służących do uwierzytelniania dwuskładnikowego wyróżnia się:

  • Google Authenticator,
  • Authy,
  • Microsoft Authenticator,
  • Aegis Authenticator,
  • andOTP.

Aplikacje są łatwe w obsłudze i darmowe, a większość z nich bez problemu znajdziemy w sklepach Google Play i App Store.

Zdj. główne: Firmbee.com/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Co zrobić po włamaniu do domu?
Co zrobić po włamaniu do domu?
Włamanie do naszego domu to jedna z najbardziej stresujących sytuacji, której wszyscy chcielibyśmy uniknąć. Jeśli padniemy ofiarą takiego przestępstwa, jakie kroki powinniśmy podjąć?
Fundacja Orange rusza z programami edukacyjnymi dla dzieci
Fundacja Orange rusza z programami edukacyjnymi dla dzieci
Programy edukacyjne dla dzieci, o których warto wiedzieć!
Co wpływa na sprzedaż technologii energetycznych? Pozycjonowanie, inaczej SEO
Co wpływa na sprzedaż technologii energetycznych? Pozycjonowanie, inaczej SEO
Chciałbyś zwiększyć sprzedaż technologii energetycznych, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Z pewnością pomoże Ci w tym nasz krótki poradnik.
Ostatnie wpisy