Internetowy sklep spożywczy Deli2.pl zasłynął w ostatnim czasie „specyficzną” kampanią, która zniechęca konsumentów do wizyt w Lidlu na rzecz zakupów online u konkurencji. Co o tym myśleć?
Lidl to jeden z gigantów spożywczych na polskim rynku. Spółka Tower Investments, która uruchomiła e-sklep spożywczy Deli2.pl, wykorzystała nazwę popularnej sieci handlowej i postawiła billboardy z hasłem: „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia”. W opinii przedstawicieli Lidla jest to czyn zaliczany do działań w ramach tzw. nieuczciwej konkurencji, gdyż zniechęca konsumentów do wizyt w marketach należących do sieci.
Komentowanie działań innych podmiotów dla uzyskania własnych korzyści jest znaną praktyką – czy Deli2.pl będzie musiał odpowiedzieć prawnie za tę kontrowersyjną kampanię reklamową? Przekonamy się wkrótce. Z pewnością cała afera przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności nowego e-sklepu, a jak nietrudno się domyślić, zapewne o to chodziło pomysłodawcom kampanii.