Zajmujesz się sprzedażą technologii energetycznych i nie wiesz, jak zwiększyć zyski? Dobrym rozwiązaniem będzie skupienie się na pozycjonowaniu. Co to jest i na czym polega? Wyjaśniamy poniżej.
Analiza rynku wyraźnie pokazuje, że dopasowana strategia marketingowa wpływa nie tylko na popularność danej firmy i marki, lecz przede wszystkim na zwiększony ruch na stronie i sprzedaż. W kontekście współczesnego handlu niezwykle znaczące jest zaistnienie w internecie, ponieważ to tam wielu użytkowników szuka opinii, wynajduje idealne dla siebie produkty i robi zakupy. Jeżeli więc Twoja firma zajmuje się sprzedażą technologii energetycznych, zadbaj o stworzenie strony internetowej, która będzie pełnić funkcję wizytówki i pomoże stworzyć wizerunek przedsiębiorstwa godnego zaufania, a następnie skup się na jej pozycjonowaniu.
Pozycjonowanie inaczej SEO, ma na celu zwiększenie widoczności witryny w internecie w taki sposób, by pojawiała się ona na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization i oznacza dosłownie optymalizację pod wyszukiwarki. Strona, która jest prawidłowo pozycjonowana, notuje częstsze odwiedziny i zwiększony ruch, co przekłada się na lepszą sprzedaż i wyższe zyski. W jaki sposób podnieść pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania? Należy skupić się na konkretnych działaniach, tu nie ma miejsca na przypadkowość.
Najpierw warto wykonać audyt SEO. To analiza, dzięki której zostaną wyłapane wszelkie błędy i niedociągnięcia w obrębie witryny, zarówno w jej treści, jak i strukturze. Audyt SEO najlepiej powierzyć specjalistom, ponieważ nie tylko wskażą nam, gdzie jest problem, ale i przedstawią dobrane rozwiązania i pomogą stworzyć odpowiednią strategię.
Po wykonanym audycie można poświęcić czas na optymalizowanie treści na stronie. Optymalizacja treści opiera się przede wszystkim na dobraniu właściwych słów kluczowych. Słowa kluczowe muszą być dopasowane do branży. To dzięki tym frazom dana strona pojawia się w wynikach wyszukiwania i trafiają do nas potencjalni klienci, dlatego warto przyłożyć się do tego zadania. Jeśli nie wiemy, jakie słowa kluczowe będą najlepsze, skorzystajmy z narzędzi, które nam je wskażą, na przykład Google AdWords Keyword Planner.
Podczas pozycjonowania strony znaczenie ma również content marketing, oznaczający nic innego, jak marketing treści. Większy ruch na stronie zapewnią przydatne i atrakcyjne teksty, także te o walorze edukacyjnym. Branża związana z technologiami energetycznymi jest specyficzna, a dla niektórych niezrozumiała i trudna w odbiorze. Warto więc publikować treści, w których eksperci będą dzielić się swoją wiedzą, wyjaśniać zawiłe zagadnienia i pomagać dokonać wyboru. Istotne jest, aby takie eksperckie artykuły pojawiały się często i regularnie, na przykład dwa razy w tygodniu. Takie działania pomogą w budowaniu wizerunku profesjonalnej i godnej zaufania firmy, która może pochwalić się doświadczeniem.
Jeżeli chcemy, aby nasza witryna notowała częste odwiedziny i wpływała na sprzedaż technologii energetycznych, musimy zadbać także o link building i inne elementy wpływające na widoczność strony.
Link building oznacza pozyskiwanie linków zewnętrznych z różnych źródeł, takich jak portale informacyjne, blogi czy fora. W SEO znaczenie mają odnośniki z innych witryn, które mają wysokie parametry Trust Flow oraz Domain Rating.
Co jeszcze wpływa na widoczność naszej strony? Istotne są techniczne aspekty witryny, a więc to, jak szybko się ładuje, czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, jak została zaprojektowana jej struktura i czy jest wystarczająco przejrzysta, czy został wdrożony certyfikat bezpieczeństwa SSL.
Warto również podkreślić, że na pozycję danej strony wpływa sama historia domeny. Im więcej treści i dłuższa obecność witryny, tym lepiej, ponieważ taka częściej będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania.
Fot. freestocks/unsplash.com
Pozycjonowanie zasadniczo ma widoczny wpływ na skuteczność sprzedaży w każdej branży. Decydując się na pozycjonowanie stron, za których pośrednictwem realizowane są transakcje, możemy być pewni, że z czasem tych transakcji będzie więcej i więcej, bowiem działania realizowane przez agencje pozwalają nam pokazać się kolejnym klientom.
O budowaniu bazy linków (link-buildingu) wspomniałbym nawet wcześniej, bo zabieg ten niewyobrażalnie mocno wpływa na pozycję witryny. Co jest jednak jeszcze ważniejsze, to działanie świadome, przede wszystkim musimy zrozumieć co daje pozycjonowanie sklepów. Pozwala ono nie tylko zaistnieć w oczach odbiorców, czy stworzyć komfortową w odbiorze witrynę, ale również przejść do realizacji strategii marketingowej, gdyż jej wdrażanie na „niestabilnej” witrynie, zwyczajnie mija się z celem.