Pandemia koronawirusa sprawiła, że wykorzystujemy nowe technologie tam, gdzie dotąd nie było o tym mowy. Takie zmiany z pewnością będą się pogłębiać. Czy niebawem czeka nas np. lotnisko, gdzie odprawa odbywać się będzie bez udziału ludzi? Właśnie takie są przewidywania.
Nowoczesność coraz bardziej widoczna jest na polskich lotniskach – bramki biometryczne wprowadza właśnie port lotniczy w Warszawie. Prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości część obowiązków personelu lotniska przejmą roboty i dedykowane temu aplikacje.
W Dallas technologia biometryczna ma być wykorzystywana na każdym z etapów podróży. W Indiach, Korei Południowej czy Niemczech na lotniskach coraz częściej pojawiają się roboty – niekiedy humanoidalne. Wykorzystuje się też technologie głosowe lub inteligentne okulary dla osób niedowidzących. Przyszłość poszczególnych rozwiązań jest w dużej mierze uzależniona od tego, jak innowacje odbierają podróżujące osoby. ‘’Passenger experience’’ zadecyduje o tym, które pomysły będą dalej rozwijane.